vrijdag 8 september 2017

Medicatie honger en bewegen

Bewegen is goed! Voor iedereen. Maar zeker als je te veel eet door medicatie honger. Extra calorieen worden verbrand en je kom minder aan. Wandelen, fietsen, hardlopen helpt mij heel erg. Zwemmen, fitness, zumba: zoek iets wat je leuk vind. Maar......... het is goed voor je maar een andere keerzijde is dat je door de medicatie vaak erg moe bent, vreselijk moe soms, en dat je geen energie hebt om hard te sporten. En het is ook erg moeilijk om energie te maken want het gaat niet om motivatie maar om bijwerkingen van medicatie waar je niks aan kan doen. Wat mij helpt is om te gaan hardlopen op de momenten dat ik wel energie heb en dat is vaak in de avond. Ik ken ook mensem die zich over de moeheid heen kunnen zetten en dat als ze eenmaal zijn opgestart het prima gaat. Ben je zo'n persoon? Kwestie van uitproberen. Ik ben niet zo'n persoon, ik raak dan geforceerd en dat is niet goed. Ik maak dus is de avond of de middag tijd voor beweging, vaak hardlopen, en dan past het toch in mijn schema. Elke stap is er een en elke stap telt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten