woensdag 13 september 2017

intuitief eten: waarom dat met medicatie honger niet werkt

Er is mij een keer door een natuurarts aangeraden om overgewicht te bestrijden met intuïtief eten. Dat je dagen en momenten hebt waarop je minder eet en dagen en momenten waarop je meer eet. Je lichaam geeft dan aan, ik wil nu brandstof, of ik heb genoeg. Het zou een goede methode zijn om af te vallen en geleidelijk een gezond gewicht te krijgen. Klinkt heel mooi, luisteren naar je lichaam en het geven wat het nodig heeft. Ik probeerde uit te leggen dat ik was aangekomen door medicatie honger en ze zei misschien als je zoveel honger hebt heeft je lichaam het gewoon nodig en het beste is stoppen met de medicatie want dat stuurt de intuïtie van je lichaam in de war. Dat het je lichaam in de war schopt heb ik wel gemerkt, maar dat ik zonder medicatie nog erger in de war ben (letterlijk) begreep ze niet, helaas. Want luisteren naar je lichaam met 350 mg clozapine op het menu is dus geen optie want het werkt niet. Je lichaam geeft aan, eten, eten, eten en niet omdat je lichaam het nodig heeft maar omdat je hersenen om de tuin worden geleid door de medicatie. Je voelt niet meer aan wat echt nodig is en wat niet. En dat iemand zomaar aanraad om te stoppen met medicatie wat dit kaliber en waar ze nog nooit van gehoord heeft vind ik zeer kwalijk. Dus trap er niet in als je opzoek gaat naar alternatieve behandel methodes. Je kunt van alles proberen om wat te doen aan bijwerkingen van medicatie, misschien helpt acupunctuur of misschien helpt massage of yoga of wat dan ook. Maar als iemand zegt ik heb hier nog nooit van gehoord, maar doe maar dit of dat of stop er maar mee moeten alle alarm bellen af gaan. je kunt namelijk niet zomaar stoppen en als ze er nog nooit van gehoord heeft, heeft ze er dus ook geen verstand van!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten