woensdag 27 december 2017

Week drie anti medicatie honger dieet: koolhydraten experiment

Het is al weer week drie in mijn anti medicatie honger experiment en ik was deze week erg benieuwd wat er zou gebeuren als ik meer dan 50 gram koolhydraten per dag zou eten. De afgelopen weken heb ik rond de 35 gram per dag gezeten en na twee dagen was de medicatie honger weg en heb ik er geen last van gehad. De meeste mensen die dit keto dieet volgen zouden natuurlijk niet zomaar beginnen met koolhydraten tenzij je een "carb up" doet (healthfullpersuit.com). En veel mensen die een keto dieet volgen doen ook geen carb ups maar voor mij is dit een beetje een experiment dus ik heb uitgeprobeerd hoe lang het zou duren voor de medicatie honger weer de kop op zou steken en hoe ik me zou voelen. Ik merk dat ik niet heel snel uit kitose raak. Ik merk de kitose aan een rare smaak in mijn mond, mijn adem en ik heb geen medicatie honger meer. Ik ben de dag begonnen met brood en verder gewoon een beetje een standaard Nederlands dieet en het duurde twee volle dagen van koolhydraten eten tot de medicatie honger weer terug was en dat was niet leuk. Het was een verademing om hier twee weken geen last van te hebben en ik werd er echt onrustig van. Je hebt gewoon weer de hele dag honger en je wordt er gewoon gek van. De volgende ochtend ben ik weer begonnen met een bullit proof koffie en of het door de koffie kwam of door de kitose na die koffie had ik geen honger meer. De lunch/ontbijt kon gewoon weer om 13:00, wat ik altijd deed met IF en ik maakte avocado met eieren en toen was de medicatie honger weer weg. Heel vreemde ervaring! Ik vraag me echt af, hoe kan dit? binnen 24 is de medicatie honger weer weg. Mijn gedachte was dat het wel even kon duren en dat ik het misschien weer eerder zou merken maar het duurde twee volle dagen voordat het terug kwam en ongeveer 12 uur om weer te verdwijnen. Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten