zondag 17 december 2017

Twee weken anti medicatie honger dieet: opeens was het weg!

Ik doe nu twee weken een anti medicatie honger dieet en deze eerste twee weken heeft het gewoon geholpen. Ik geef nu expres niet zoveel beschrijving van wat ik gedaan heb omdat het experimenteel is en het niet uitgebreid wetenschappelijk getest is of onderbouwd, het is mijn eigen ervaring. Ik heb namelijk al zoveel geprobeerd om hier wat aan te doen en om er mee te leren leven dat ik zoek en niet opgeef tot ik iets vind wat helpt, al is het alleen maar om me beter te voelen en niet de hele dag gefrustreerd te zijn. Ook nemen mensen op internet soms klakkeloos over wat je zegt en doet en dat is niet goed. Ik wil wel een beetje kort uitleggen wat ik gedaam heb. Ik ben begonnen met een ketogeen dieet. Dit dieet brengt je door vette dingen te eten in kitose. Door dan haalt je lichaam energie uit vet en niet uit kolhydraten. Hierdoor raak je in kitose en dat onderdrukt bij sommige mensen je honger gevoel. Toen ging er dus een belletje bij mij rinkelen. Dat wilde ik uit proberen. Ik ben gaan zoeken en lezen en er is veel informatie over te vinden. Ik zal een aantal vam deze bronnen hier onder vermelden dan kun je kijken wat ik gelezen heb. Ik heb twee weken noten, pitten, zaden, avocado, vis en groente gegeten. Geen brood. Ja twee weken lang geen brood! En ik heb het niet gemist. Ook heb ik elke dag bullit proof koffie gedronken en wordt dit dieet vaak gedaan in combinatie met intermittend fasting. Er zijn verschillende manieren om dit dieet te volgen het kan vegan of sommige mensen eten juist veel vlees omdat dat geen kolhydraten bevat want die zijn uit den bozen. Sommige mensen eten 50 gram kolhydraten per dag en andere mensen zelfs maar 25. Je kunt zelfs je " card tollerance" ontdekken. Je kunt met apparaatjes je bloedwaardes meten. Veel mensen doen dat, dan meet je je bloedsuiker en de kitonen in je bloed. Als je lever genoeg kitonen produceert kom je in kitose en dit kun je dus meten dat is niet iets relatiefs of mystherieus, het is een getal. Als je hier mee over wilt weten, want ik ben geen expert op dit gebied kun je de websites bekijken die ik hier onder zal plaatsen. Het basis principe is je verbrand vet inplaats van suiker, dit proces heet kitose en om in kitose te komen moet je letten op je kolhydraat inname en het verschilt per persoon hoeveel je kunt eten en dit kun je meten en uitproberen. Ik heb nog geen apparaat gekocht om dit te meten. Ik vind ze nu erg duur en als het niet werkt zit ik met een apparaat van 100 euro waar ik niks mee kan. Als je gaat zoeken naar vlogs en blogs kom je erachter dat er tekenen zijn van kitose. Je krijgt bijvoorbeeld een vreemde smaak in je mond. Dat kreeg ik zal na dag 1. Ik heb tussen de 35 en 50 gram kolhydraten per dag gegeten omdat ik niet meteen hard core naar de 25 wilde en ik haalde al mijn kolhydraten uit groente en dus ook alle vitamines en mineralen. Het was voor mij heel tegen natuurlijk om weinig of geen fruit te eten. Ik heb in het verleden veel smoothies met bananen gemaakt en om even als referentie te geven 1 banaan bevat ongeveer 23 kolhydraten. Dat is dus wat veel mensen hebben voor de hele dag. En daar deed ik er 3 van in een smoothie, en dan nog ander fruit en sinaasappelsap. Passievruchten en bessen bevatten ook weinig kolhydraten dus daar eet ik een beetje van. En op cronometer.com kun je alles wat betreft voeding uitrekenen. Energie, calorieen, vetten, eiwitten, kolhydraten, heel veel vitamines en mineralen en nog veel meer. Heel erg handig en fijne website. Want ja, je moet het zeker in het begin allemaal uitrekenen. Het was best wel een hoop werk om het allemaal uit te zoeken. Ik heb veel gelezen want ik wilde een manier vinden die bij mij past. Sommige mensen drinken bone brought om aan de mineralen te komen. Daar begin ik niet aan, ik vind bullit proof koffie al heel wat en ik haal mijn mineralen liever uit groente en peulvruchten. Ik eet ook liever via dan heel erg veel roodvlees en kip heb je niet zoveel aan want daar zit weinig vet in. Waar je wel wat aan hebt zijn eieren, noten, zaden, vis, avocado en vlees. Je kunt dit ook vegan doen je hoeft geen vlees te eten. Yoghurt heb ik ook gegeten, volle yoghurt met vet. Dat bevat ook kolhydraten maar relatief minder. Een ding wat echt niet kan is suiker. Dan schiet je kitose in de war dus mensen eten zoetstof en er zijn een heleboel auikervrije zoetstoffen op de markt. En waar ik achter ben gekomen is dat heel veel dingen met veel vet ook kolhydraten bevatten zoals pindas, volle yoghurt, andere noten en ook avocado. Dus alles uitreken, een beetje plannen wat sowieso handig is en dan kom je er wel ik ga verder met dit experiment en ik hou iedereen op de hoogte.

Dit zijn een paar van de bronnen die ik gebruikt heb er is veeeeeeel meer! Stuur maar een mailtje als je meer wilt weten: perensapafvalblog@gmail.com
Healthfulpursuit.com
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2652467/
https://www.google.nl/amp/s/www.psychologytoday.com/blog/diagnosis-diet/201706/ketogenic-diets-psychiatric-disorders-new-2017-review%3famp
https://www.ruled.me/guide-keto-diet/



Geen opmerkingen:

Een reactie posten