donderdag 17 augustus 2017

Zin in chips (of andere zoute snacks)?

Heb je zin in chips of patat of andere zoute dingen?  Mijn tip is om dan een beker bouillon te drinken. Het stilt de lekkere trek enorm en als je een grote mok of een groot glas klaarmaakt vult het ook nog. Dan is je lekkere trek gestilt met weinig calorieën en heb je een gezondere oplossing. Bouillon bevat wel veel zput maar als je anders een zal chips had gegeten is het denk ik een beter alternatief. Ik maal zelf graag vegetarische tuinkruiden bouillon van een blokje of een papieren buisje van opkikker volgens de veroakking bevatten die 7 kcal per glas en chips of patat al snel 400 of 500 kcal per 100 gram. Bouillon zelf maken kan ook en is erg makkelijk. Ik maak het sochtends dan staat het de hele dag klaar. Het recept is als volgt:
Ui
Wortel
Prei
Bleekselderij
Tomaat
Knolselderij
 En als je het lekker vind kun je er nog kruiden aan toevoegen zoals laurier, knoflook, kruidnagel, peperkorrels en nootmuskaat. En als laatste: zout naar smaak. Doe alles in een pan met water, deksel erop en een uurtje laten koken. Als alle groentes zacht zijn en hun smaak hebben afgegeven kun je de groente uit de pan scheppen en dan kun je het in porties invriezen. Ik doe dat meestal in een paar vormpjes voor ijsblokjes die krijg je er makkelijk uit en kun je makkelijk ontdooien. En klaar is kees. En als je hier helemaal geen zin in hebt neem je net zo makkelijk een bouillon blokje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten