zaterdag 5 augustus 2017

Verleidingen weerstaan Deel 3


Zomervakantie! De tijd van terrasjes, lekker naar het strand, ijsjes eten, festivals en vakantie! Heel erg leuk natuurlijk, maar voor iemand met medicatie honger extra moeilijk. Lekker met je vriendinnen op een terras een glaasje rose drinken, heel gezellig, al zou ik iemand met medicatie niet aanraden om alhocol te drinken. Ook voor mij was het deze vakantie soms moeilijk. Er werd wijn gedronken, hapjes erbij, Duitse worst gegeten (we waren in Duitsland op vakantie) frietjes voor de kinderen swarzwalde torte en noem maar op. Hoe overleaf je dan de vakantie zonder de hele tijd gefrustreerd te raken over eten en je medicatie honger? Ik kon deze keer voornamelijk een beroep doen op mijn vastberadenheid, ik heb er voor gekozen om gezond te eten, iedereen om mij heen maakt zijn eigen keuze, ik heb soms zelfs een apparte maaltijd gemaakt voor mij en mijn dochtertje als het me te ongezond werd. Ik wilde gewoon niet aankomen op vakantie. We waten voor de vakantie heel goed begonnen met afvallen, mijn partner doet deze keer mee en dat helpt heel erg. Als je het samen doet kun je elkaar motiveren, opletten en ben je niet de enige die steeds dat glas chardonnay weigert. Samen gezondeten heeft mij erg geholpen en ik heb mezelf er elke dag aan herinnert dat ik achter mijn keuze sta om gezond te eten. Wat ook erg mee hielp was dat wij bewust een actieve wandel vakantie hadden gekozen. Niet de hele dag liggen op het strand, maar elke dag wandelen in de Bergen in Duitsland en Zwitserland. Gewapend met mijn fitbit zijn we echt elke dag eropuit gegaan. We zaten rond de 15 000 stappen per dag na elke wandeling. We maakte geen hele lange wandelingen, meestal een uur of twee, wat voor mij niet lang is. En toen we thuis aankwamen en de volgende dag op de weegschaal gingen staan waren we 1.5 kilo afgavellen tijdens de vakantie en niet 5 kilo aangekomen. Hoe verder je komt in het proces om af te vallen, hoe meer je weet en je beseft hoe lastig het is geweest om te komen waar je bent. Dat ga je niet even een weekje verpesten door ongezond te eten. Het kost moeite en terugvallen is zonde. En soms is dat genoeg om de medicatie honger aan te kunnen. Dat is wat mij deze vakantie motivatie gaf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten