woensdag 28 juni 2017

Wat eten wij vandaag 28 juni 2017


Wat eten wij vandaag? Deze blog posts worden altijd goed bekeken dus blijkbaar is er behoefte aan inspiratie over wat wij op een dag eten. Dit is wat ik op 1 dag heb gegeten het is geen voorbeeld dieet over hoe je zou moeten eten het is gewoon een dag uit mijn eet dagboek van de afgelopen maand. ALs je advies nodig hebt over een adequaat dieet adviseer ik je om naar je huisarts of een dietist te gaan.
Voor het ontbijt 2 boterhammen met halvarine en appelstroop. Ik heb sochtends altijd energie nodig dus ik eet vaak brood met iets zoets of havermout. Havermout is echt een wondermiddel en een life saver. Je hebt echt de hele ochtend genoeg energie als je ontbijt met havermout en ik doe er vaak mango en boekweit korrels door. Maar vandaag was het appelstroop. Ik eet ook wel eens honing maar we proberen nu zoveel mogelijk plantaardige producten te eten en honing is een rauw dierlijk product. We hebben ook plantaardige halvarine van becel op basis van koolzaad olie.
Voor de lunch had ik 1 boterham met 1/2 avocado. Avocado bevat wat meer vet maar het is gezond vet en ik vind het gewoon heel erg lekker dus af en toe eet ik het op een geroosterde boterham. meestal twee dagen achter mekaar omdat ik een avocado door de helft snij en op een boterham doe en dan eet ik de volgende dag de andere helft want dat gooien we natuurlijk niet weg.
Savonds hadden we vandaag kip spiesjes met een meisklof, paprika, geroosterde cherry tomaten, zildevrvlies rijst en sallade. En als toetje en laatste eet moment van de dag watermeloen. Ik probeer te eten wat er in het seisoen is, die producten hebben het meeste smaak, is beter voor het milieu en ze zijn goedkoper omdat er veel op de markt is. Watermeloen is een van de seisoens producten waar we erg van genieten het seisoen is redelijk kort dus als het de tijd is voor watermeloen eteen we dat graag.
Dat was mijn eetdagboek voor vandaag, ik zeg erbij dat ik nog steeds let op hoeveel ik eet om een gezond gewicht te krijgen dus ik heb vandaag  niet heel veel calorien gegeten en ik adviseer iedereen die wil afvallen advies te vragen aan je huisarts of dietist.
Als je dagelijkse updates wil over wat ik eet en hoe in groente kweek in mijn balkon tijd kun je me volgend op instagram @perensap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten