zondag 25 oktober 2015


Wat eten wij vandaag 24 oktober 2015

In deze blogpost wil ik jullie door middel van een korte tekst en foto’s laten zien wat ik op een dag eet en hoeveel calorieen er in zitten en waarom ik het eet.

Ik begon de dag met twee glazen water met citroensap. Hier zat 1 calorie in. Ik vind het s’ochtends fijn om water te drinken voor ik iets eet omdat ik altijd een beetje misselijk ben als ik op sta en het water en het citroen sap zorgen ervoor dat dat een beetje minder wordt.

Daarna heb ik 1 hele liter sinaasappelsap gedronken als ontbijt. Ik ben de laatste tijd echt verslaafd aan sinaasappelsap. Het is vergeperst van de Albert Heijn uit de pers machine en niet uit de koeling, die proeven minder vers. Het sap bevatte 39 kcal per 100 ml dus 390 Kcal voor een liter.


 

 

Daarna heb ik tot 15:00 niks meer gegeten, geen honger en ik was druk bezig met het versieren van het  huis van een vriendin omdat er iemand jarig was. Toen kwam om 15:00 de lunch. Dat was een halve papaya, ik ben dol op papaya. Ze zijn in Nederand erg duur, € 3,49 per stuk. Als ik papaya voor mijn ontbijt eet, eet ik een hele. Maar ik had gister avond als toetje een halve papaya getegen dus ik heb nu een halve en een volkoren boterham met Humus en een kop groene thee. Met z’n alle goed voor 440 Kcal. Dat brengt het total van vandaag op 764 Kcal.



Toen ben ik achter de laptop gekropen en ben ik gaan werken aan artikelen voor de blog met een kop groene thee. Tijdens het werken had ik twee tussendoortjes, een stukje pure chocolade en 4 dadels. Samen goed voor 162 Kcal. Dat brengt het total van vandaag op 926 Kcal. Dat betekent dat ik vanavond nog 514 Kcal kan eten voor het avond eten.



 

 

 

Ik heb savonds het meeste moeite om me aan mijn schemas te houden. Ik weet niet precies waarom, misschien heb ik minder te doen dan overdag, maar het is moeilijker.

Het avond eten vanavond was pasta carbonara. Niet de meest gezonde pasta maar we hebben geprobeerd om er een gezonde twist aan te geven. We hebben ham gebruikt inplaats van spek, geen room maar (heel slecht eigenlijk) een sausje uit een pakje en veel groente. Dit was een late avond maaltijd dus daarna heb ik alleen nog een banaan gegeten. De pasta was goed voor 450 Kcal. De banaan was 88 Kcal.

Dat brengt mijn totaal aan calorieen 1464. Volgens mijn fitness pall zit ik er met 24 Kcal overheen dus ik ben erg tevreden over het einde resultaat van deze dag.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten